Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

Forsendelse og levering

Hvornår modtager jeg min ordre?

Vi bestræber os altid på, at sende din bestilling hurtigst muligt. Aflægger du en bestilling inden kl. 12.00 vil din ordre oftest sendes samme dag, og derfor leveres umiddelbart dagen efter med vores dag til dag levering. Vores leveringstid er dog normalt 1-3 hverdage.

Hvad koster levering?

Hos Humdakin tilbyder vi gratis fragt, når du køber for mindst 599 DKK. Leveringsomkostningerne afhænger dog af valg af type levering og kan derfor variere. De nøjagtige leveringsomkostninger vil fremgå i betalings-og-leveringsprocessen.

Hvilke lande leverer Humdakin til?

Vi tilbyder levering til det meste af verden gennem vores hjemmeside. Du kan tjekke, om vi tilbyder levering til din præcise adresse under betalings-og-leveringsprocessen.

Kan jeg følge leveringen af min ordre?

Du vil modtage et direkte link til at spore din ordre, når den afsendes fra vores lager. Sporingslinket vil blive leveret af det valgte fragt firma/kurér. Er du stadig i tvivl, er du velkommen til at kontakte os på mail til info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe på + 45 70 70 75 70.

Returnering og refundering

Hvordan kan jeg returnere en ordre eller specifikke varer?

Hvis du fortryder dit køb, skal varerne returneres til:

Textile Logistics
Att. Humdakin APS
Fabriksvej 20
7441 Bording
CVR-nr. 37750786
Email: info@humdakin.com

Mærk pakken: Returvarer Humdakin


Til gengæld skal du sørge for, at varerne er forsvarligt pakket ind. Du har ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Så behold postkvittering og tracking-nummer. Du skal betale omkostningerne ved tilbagelevering af varerne, når du fortryder. Ved returnering af dine Humdakin varer skal du derfor selv sørge for at bestille et returlabel og ligeledes selv indlevere pakken.

Vi gør opmærksom på, at vi ikke tager i mod pakker, der ikke er leveret direkte til vores lager på ovenstående adresse, dette dækker endvidere over fragtfirmaer som DAO og DAO Home.
Vi anbefaler derfor at benytte fragtfirmaer såsom GLS, Bring eller UPS.

Vigtigt: Vi forventer, at du så hurtigt som muligt returnerer pakken / varerne, efter du har givet meddelelse herom, og du skal returnere dem inden for 90 dage.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker sendt COD. Du kan læse meget mere om vores returneringspolitik her.

Hvad er Humdakins returneringspolitik?

Når du handler online på www.humdakin.dk, har du 90 dages fuld fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder dit køb, og derefter returnere vare(r) til os. Din returret løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. I tilfælde af flere varer bestilt i én ordre, men leveres separat, eller et produkt, der kommer i flere partier, kører perioden fra modtagelsen af det sidste produkt. Du må kun håndtere varerne på en måde, så du kan fastslå varernes kvalitet og egenskaber. For at udøve fortrydelsesretten, bør du sende en utvetydig erklæring via e-mail inden for 90 dage efter modtagelsen af varen. Du kan læse meget mere om vores returneringspolitik her.

Hvordan reklamerer jeg for en ordre eller specifik vare?

Hvis du vil reklamere for en ordre eller specifik vare bedes du rette henvendelse til info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe direkte til os på +45 70 70 75 70. Hav gerne dit ordrenummer og andre oplysninger omkring din ordre, der kan hjælpe os med at betjene og hjælpe dig hurtigst muligt.

Hvornår kan/skal jeg reklamere for en vare/ordre?

Vi anser en reklamation for gældende hvis varen har betydelige fejl og/eller mangler der går ud over produktets funktion eller effektivitet. Hvis du vil reklamere for en ordre eller specifik vare, bedes du rette henvendelse til info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe direkte til os på +45 70 70 75 70. Hav gerne dit ordrenummer og andre oplysninger omkring din ordre, der kan hjælpe os med at betjene og hjælpe dig hurtigst muligt.

Din bestilling/ordre

Kan jeg lave ændringer i min ordre?

Humdakin kan ikke foretage ændringer i din ordre. Hvis du ønsker at foretage ændringer, kan vi, såfremt din ordre ikke er afsendt, annullere din ordre og du kan lave en ny ordre med de ønskede ændringer.

Hvordan annullerer jeg en ordre?

Hvis du ønsker at annullere din ordre, bedes du sende en e-mail til webshop@humdakin.com eller kontakte os på telefon +45 70 70 75 70 i åbningstiden, så hurtigt som muligt. Bemærk venligst, at det kun er muligt at annullere din ordre, hvis vores lager ikke er begyndt at behandle den endnu.

Kan jeg følge leveringen af min ordre?

Du vil modtage et direkte link til at spore din ordre, når den afsendes fra vores lager. Sporingslinket vil blive leveret af det valgte fragt firma/kurér.

Min ordre er ikke leveret og er på vej retur til Humdakin

Det kan skyldes en eller flere af følgende årsager:

1. Der var ingen på leveringsadressen under leveringsforsøget.

2. Pakken blev ikke afhentet i en pakkeshop/udleveringssted inden for den givne tidsramme (oftest 10 dage).

3. Leveringsadressen var forkert eller mangelfuld.

Bemærk venligst, at vi dog kan sende dig din ordre igen. I dette tilfælde bedes du rette henvendelse til i, webshop@humdakin.com eller ringe direkte til os på +45 70 70 75 70. Ønsker du ikke at modtage din ordre, vil du modtage en refusion inden for 10 arbejdsdage efter, at pakken er ankommet til vores lager og vores returafdeling har behandlet ordren/varen.

Jeg har modtaget noget jeg ikke har bestilt

Hvis du har modtaget varer, som du ikke har bestilt skal du hurtigst muligt rette henvendelse til vores kundeservice pr. mail; info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe direkte på +45 70 70 75 70. Så vil vores kundeservice være behjælpelig med en løsning og sørge for, at du kan returnere de pågældende uønskede varer.

Jeg har ikke modtaget alt jeg har bestilt

Hvis din ordre er ankommet ufuldstændig, og du mangler en eller flere af de varer du har bestilt, skal du hurtigst muligt rette henvendelse til vores kundeservice pr. mail; info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe direkte på +45 70 70 75 70. Så vil vores kundeservice være behjælpelig med en løsning og sørge for at du modtager de manglende varer hurtigst muligt.

Tilbyder Humdakin at betale for told?

Humdakin tilbyder ikke at betale for eventuelle toldomkostninger og kan desuden ikke være behjælpelig med skatterelaterede spørgsmål. Priserne på vores hjemmeside er inklusive moms i henhold til one-stop-shop-skattereglerne og er ligeledes tilpasset det pågældende lands momssatser.

Jeg har betalt for hjemmelevering, men min pakke er endt på et udleveringssted/posthus/pakkeshop.

Så snart den valgt kurér har din pakke i deres varetægt, er det desværre fragtfirmaet, der har det fulde ansvar for din pakke. Det kan være der ikke var nogen hjemme på leveringsadressen, at pakken ville stå for udsat eller at leveringsadressen er mangelfuld eller ufuldkommen. Har du spørgsmål skal du derfor rette henvendelse direkte til det pågældende fragtfirma.

Pas på dine produkter

Hvordan skal jeg passe på mine Humdakin produkter?

Når du køber et produkt gennem vores hjemmeside, kan du altid læse, hvordan du bedst muligt passer på og rengør det. Du kan læse det under produktetbeskrivelsen på det pågældende produkt.

Hvordan skal jeg passe på mine Humdakin tekstiler?

Hos Humdakin værner vi om miljøet og har vision om at skabe langtidsholdbare tekstiler, der kan bruges i mange år. For at passe bedst muligt på dine Humdakin-tekstiler opfordrer vi altid til at følge pleje-og-vaskemærket der sidder i/på det pågældende tekstil. Du kan ydermere læse mere om vores bedste vaske- og plejeråd på vores blog.

Hvordan skal jeg vaske mine Humdakin tekstiler?

Du skal altid vaske dine Humdakin-tekstiler i henhold til den vaskemærkat, der sidder i/på produktet. Vi gør desuden opmærksom på at produkter, der ikke er vasket i henhold til Humdakins retningslinjer, er ikke berettiget til reklamation. Du kan ydermere læse mere om vores bedste vaskeråd af tekstiler på vores blog.

Hvordan passer jeg bedst på mit interiør fra Humdakin (terrazzo, sandstone, marmor med videre)?

Når du køber et produkt gennem vores hjemmeside, kan du altid læse, hvordan du bedst muligt passer på og rengør det. Du kan læse det under produktets beskrivelse på det pågældende produkt.

Ansvarlighed og bæredygtighed

Er Humdakins produkter bæredygtige?

Hos Humdakin går vi høj grad op i ansvarlighed. Vi værner om både natur, miljø, dyr og mennesker, hvorfor vi blandt andet fremstiller størstedelen af vores flydende produkter som koncentrater, for at give dem bedst mulig effektivitet og få dem til at række længere. Dertil har vi lavet en hel side tilegnet doseringen af vores håndsæber, vaskeprodukter og rengøringsmidler, så du kan sikre dig længst mulige holdbarhed. Derudover sætter vi høje krav til vores leverandører i forhold til både social, økonomisk og miljømæssig ansvarlighed. Du kan læse meget mere om vores tilgang her.

Er Humdakins produkter certificeret?

Diverse certificeringer stiller strikse krav til indholdet af produktet. Vi bestræber os på at lave så gode, milde og effektive produkter som muligt, uden at gå på kompromis med vores ønsker til funktion og duft.

Hvorfor har Humdakin til tider udsalg/nedsatte varer?

Som produktionsvirksomhed tager vi en vores ansvarlighed alvorligt. Vi ved derfor, at vi har en del af ansvaret for ansvarlig produktion og indkøb, som forpligter. Som en del af vores forpligtelse til at begrænse overproduktion begrænser vi altid vores indkøb til de mængder, vi har brug for baseret på data. Nogle gange bliver nogle varer ikke solgt som forventet, og det kan derfor forekomme ekstra varer på vores lager. Da vi aldrig kasserer nogen produkter, tilbyder vi dem af og til, til en lavere pris. Hvis vi stadig har nogle rester efter salget, giver vi disse produkter til velgørenhedsorganisationer og/eller udbyder disse til eventuelle lagersalg, så de alligevel kan bruges og bringe glæde.

Hvor er Humdakins produkter produceret?

Humdakin har produktion i flere lande. Vi har største delen af vores produktion i Europa, derudover Indien og Kina, Vi har høje krav til valget af alle leverandører, og alle leverandører skriver under på vores Code of Conduct. Den kan du læse her.

Kan produkter risikere at blive tilbagekaldt?

Hos Humdakin er vi naturligvis meget engagerede i kvaliteten af alle vores produkter, og vi har tilegnet os en altid meget streng overholdelse af alle regler for produktion og fremstilling af rengøringsprodukter, tekstilvarer og dekorative design/interiør produkter. Der kan af og til ske fejl uanset hvor umage vi gør os. Hvis det alligevel skulle ske, at vores produkter ikke lever op til vores standarder, vil vi reagere og handle hurtigst muligt og tilbagekalde eventuelle produkter, hvis nødvendigt.

Kan Humdakins rengørings produkter blive for gamle?

Som alt andet håndpleje og rengøring, har vores produkter også en udløbsdato, som inddikerer at produktet er bedst før denne dato. Datoen er markeret i bunden af produktet. Har dit produkt overskredet denne dato, skal du ikke være bange. Produktet er stadig brugbart, dog kan det have betydning for produktets effektivitet. Der er som udgangspunkt altid mindst 2 års holdbarhed på vores produkter. Holdbarheden efter åbning af produktet er ligeledes indikeret på produktet. Dette er oftest 6 måneder. Har dit produkt været åbent længere end dette, er det heller ikke grund til bekymring. Det kan blot have betydning for duften og farven på produktet.

Vi er altid klar til at besvare spørgsmål og/eller uddybe vores svar.

Du kan kontakte os på info@humdakin.com, webshop@humdakin.com eller ringe direkte til os på +45 70 70 75 70. Vi bestræber os på at besvare dit eventuelle spørgsmål eller forespørgsel hurtigst muligt.